Total Pageviews

Saturday, 24 December 2016

Alhamdulillah one step closer~

10.12.2016

Detik paling bermakna dalam hidupku. Hadirnya satu rombongan menyampaikan hasrat. Sebenarnya dari mula lagi hati aku dpt rasakan tahun ni seolah bagi satu kejutan besar utk diri aku. Cuma tak disangka dgn siapa. Sebelum hari kejadian dah mula sibok buat persiapan. Kelam kabut diri sendiri mencari pelamin yg murah lagi indahm. Memikirkan brg hantaran yg patut dibagi. Mcm ni rupanya bila semua kena diuruskan sendiri. Kawen nnt mcmna agaknya ya? Alhamdulillah janji puas hati bila pakai duit sendiri. Cuma makan dan khemah ayah support. Ehehehe.
So, apa persiapan yg aku buat sendiri? Eventually bendanya adalah baju dress, pelamin, mekap, goodies bag dan hantaran. Barang hantaran yg pihak perempuan bg pd lelaki:
1.kain ela(utk nikah)
2.coklat ferrero rocher
3.tuala
4.pavlova
5.kek fresh cream
6.manisan berbentuk cili
7.buah buahan

Barang pihak lelaki beri pihak perempuan:
1.sireh junjung
2.cincin
3.kain ela(nikah)
4.coklat
5.buah buahan

Waktu hari kejadian Alhamdulillah berjalan lancar semuanya. Cuma mendung and hujan skit waktu pihak lelaki sampai. Seperti adat org melayu, juruckp lelaki adalah bapa saudaranya dan juruckp prempuan adalah merangkap atok sedaraku. Punya lah lama diorang berunding iols kat dalam bilik sampai panas bontot menunggu utk dipanggil. Akhirnya lepas sarung cincin, bacaan doa,makan dan majlis pun selesai. Cuma agak terkilan tak dapat bergambar dgn kluarga lelaki. Sejuk sgguh hati nampak en tunangku masa tu. Tiap kali iols pndg muka dia rasa berdebar tapi ada ketenangan yg dirasa. Apepun bersyukur tersangat kerana sudah berada di peringkat ini. Maka iols kini bergelar tunangan org yg selama ni iols meminati dalam diam. Orang kata dugaan bertunang lagi hebat, moga kami sama2 dapat harungi dan janganlah Engkau bolak balik kan hati kami. Aminn.

Ikhlas,
Hamba Allah.